close
《 迪士尼美語 和 英語有聲書 的效能分析 》



有朋友問
既然己買了整套迪士尼美語
為何又實行英語有聲書計劃



首先
2 套計劃本身是無沖突的
當然
唯一的問題是時間有限
如果小孩還小
是可以2個計劃同時實行的



我覺得想小朋友英語學得好
最重要是多機會聽英文
由出世就開始日聽夜聽
我是由jasper 一出世就開始用英語洗腦
習慣了聽, 就不會覺得害怕
因為感覺如同聽中文一樣
而且自細聽開
自己會了解每句所表達的意思



而迪士尼美語和英語有聲書的分別
就在於迪士尼是統一的
而英語有聲書是多元化的



迪士尼美語一整套入面
有sing along cd 4 隻, 配套的歌書 4 本, 和配套的 dvd 12隻
分為4個主要故事, 每個故事主題都有好多首不同的英文歌
基本上聽歌睇dvd就可以明晒故事
何況每日播給小朋友看
好難學唔識



除兒歌
還有故事書16本配cd 16隻 和dvd 12 隻
3者都是差不多的內容
而且跟之前的 sing along 兒歌是同樣的4個主題
Dvd 還會串插之前看過的兒歌
透過故事加深印象



Dvd 效用固然好, jasper 連續看了2年
幾乎背熟咁多隻dvd的內容
聽著這首歌
己知跟住會做乜
但所搭配的故事書連cd就略嫌不夠好看
若不看dvd
要小朋友單看書聽cd
好難會明白
是要先看過dvd
本身己明白dvd 內容
看書聽cd 才會明白



除了書, cd, dvd
我最喜歡是讀咭機和電子書
讀咭機由幾個月開始用
有幾百張咭
由開始只懂手指指
到現在記得好多英文生子 (jasper 只讀, 唔識串, 即佢看圖知英文讀音only)
我從沒有強逼佢記生字
佢自己看得多
自己記得點讀
串字方面
我比較自由一點
我覺得聽得明, 讀得出, 即己明白這個生字
佢大個自己會識得串字
唔需要自己逼佢
而且遲下比佢學 phonic
應該串字方面不用太擔心



而電子書
Jasper 自己當是電腦
自己拿筆點點點
書問的問題
有些識答
反而我由得他自由玩
佢玩到唔想玩了自然會停



迪士尼美語除了以上是jasper 己開始用
還有 step by step & let’s play
2 者都唔係齋睇, 要答要做, 2 歲半人仔未開始用



除了以上大大set
還有細細的 fun with work, activity
入面的生字
全部都是在以前的dvd / 書 / 讀咭機 中出現過的
只是以不同形式去溫習



總結
迪士尼其實好適合小朋友
因為內容其實好吸引
同樣的dvd
Jasper 看過2年仍未睇夠
米奇, 米妮等人物又夠多周邊
可以買玩具, 貼紙等作獎勵
不過長遠來講
只有4個主題, 認識的生字, 詞彙不夠多元化
不過我覺得好大好處係方便
好老實
上面書局有好多英文書
如何揀, 邊本好, 又有趣又學到野
唔係咁容易
買一套回來
唔駛諗
日日播, 日日睇, 自然入腦
是好多家長都覺得好



另一方面,
英語有聲書是完全不同的概念
我買了廖彩杏的 “用有聲書輕鬆聽出英語力”
這本書
我買了不夠一個月
反反復復看了不下10次
這本書介紹如何用有聲書
以及如何選擇有聲書
並提供100本有聲書的書單
這100本書單包括不同的主題, 內容包羅萬包有
可以豐富小朋友的英文詞彙
單靠聽cd 加圖畫來理解故事
可以增加理解能力
而且聲力會更好



不過
家長要花大量時間去選書
不能求其買
而且坊間的書局很少書會配有cd
即使有
都是給有英語能力的
插圖是只裝樣子
不能靠插圖去理解故事
要真正去選對書
確實有難度
我按書單去買書
最終要上網訂
還不是香港的書店
到100本書單完結後
如何再找下一個100本書單
我仍在努力中



我按自己買了的有聲書
自己編播放表
按jasper 的興趣和程度
每星期微調播放表
加入新書, 翻聽舊書加深記憶
所花的時間不少
不過收穫顯著
而我覺得有一半的功勞是給迪士尼的
因為jasper 有2年看英語dvd, 聽英文兒歌, 每月電話美語的經驗
聽英文對他來說不是新鮮事
現在只不過是沒有畫面
而另一半功勞
就要多得我2年半以來每天讀故事書給他聽
有中文, 有英文
看書聽故事
他很習慣
而且很鐘意
現在只是改為由speaker 讀出來
他的接受程度很高
有興趣一邊聽一邊看書
當然是我幫他翻書



總結
用邊一種教材都可以令小朋友學到英文
看你愛用那一個方法
如果沒有時間
買一套是方便的
當初買迪士尼
好大原因就是
反正都買英文書
買一整套夠方便, 夠完整
樣樣教材都有
唔駛煩

而有聲書
就好像課外閱讀
可能有很多不同的主題內容
每本短短的有趣的
沒有壓力的
輕鬆自在的

對於英文不是母語的家長
工作上用英語
和外國同事開會沒有大問題
但對講故事就有一定難度
英文故事好愛用押韻文
若讀得不夠流暢就失去意義
不論是播cd 或 dvd
都可以令小朋友聽最正宗的英語發音
我情願自己講中文故事
arrow
arrow

    Janice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()